"Sempre m'ha interessat l'estupidesa, potser per una passió erasmista que m'escomet de tant en tant. No escriuria un elogi de l'estultícia, però si un tractat sobre ella. Si hi ha una teoria científica de la intel·ligència, hauria d'haver una altra igualment científica sobre l'estupidesa. Crec, fins i tot, que ensenyar-la com a assignatura troncal en tots els nivells educatius produiria enormes beneficis socials. El primer d'ells - em deixaré portar per el meu optimisme - vacunar-nos contra la tonteria, profilaxi d'urgent necessitat, doncs és un morbo del qual tots podem contagiar-nos. Per cert, un símptoma d'estupidesa és haver convertit la palaba "morbo" (malaltía) en un elogi. Si la intel ligència és la nostra salvació, l'estupidesa és la nostra amenaça. Per això mereix ser investigada com la sida. "

- Introducció de la introducció de la intel·ligència fracassada, teoria i pràctica de l'estupidesa de Jose Antonio Marina. ANAGRAMA.


Com Amalfitano amb el 'testamento geométrico' de Rafael Dieste, aquest és un llibre que em vaig trobar un divendres, buscant-ne un altre i no se d'on ha sortit. No recordo haver-lo comprat ni que me l'hagin regalat, però l'he devorat i el trobo francament higiènic i molt recomanable.